522-660-440

Malek Andrea

Malek Andrea fellépése megrendelhető:

Tel: 06 1 413 0095 Mobil: +36 30 948 3539

 

MALEK ANDREA HONLAPJA >

 

Budapesten születtem. Leckeírás közben a mamám énekóráját hallgattam, és amikor aludni mentem, a papám komponált. A Nemzeti Színházban, ahová a keresztmamám vitt be ha ügyeletes volt, mialatt ő színészeket egyeztetett, én ájultan néztem a színdarabot a kakasülőről, és a szívem szakadt meg, amikor menni kellett. Ezért nem lettem “csak” énekesnő. A színház misztikus közegében mondanivalóm elő mert lopakodni a sötétből… Tehát a klasszikus zongora- nagy fenék után fejest ugrottam a musical-ek világába. Sorban jöttek a főszerepek: Evita, Dorian Gray, Nyomorultak, Sakk, A muzsika hangja, és megjelent az első musical albumom. S bár a két műfaj, “próza”, és “zenés”között nemigen létezik átjárás, “mjuzikeles” létemre hatalmas sztárok mellett játszhattam az „Elveszett Paradicsom” prózai főszerepét. Rengeteget énekeltem a tv zenés műsoraiban (akkor még volt ilyen), de országos hírnevet mégis a “Szomszédok” c. teleregény által szereztem. Talán nem is véletlenül, ugyanis az a “kis medika”, akit játszottam, hasonló lány volt, mint amilyen én voltam akkor. E tény fontosságára rá kellett jöjjek, hiszen a magyar televízió mostanában többször ismételte a teljes sorozatot, és elgondolkodtatott, hogy a visszajelzések sokkal értékesebbnek ítélték amit csináltam, mint én. Pedig a munkám emlékem szerint, csak a szövegtanulás volt. A próba és a forgatás, mint valami szanatórium, minőségi, jó hangulat, egész napos vihogás…

Valóra vált az az álmom is, hogy fiatal mama legyek, és az élmény egyre bátrabbá tett, egyre jobban dübörgött bennem, mi az, amit akarok, de főleg, hogy mi az, amit nem! Akkori férjem tanácsára pop, illetve jazz éneklést kezdtem tanulni. Az ő segítségével és inspirálására megjelent az “Ébredés”, és nem sokkal később a “Meeting Point” c. album, s a lemezbemutatónkat a Kongresszusi Központból, élőben közvetítette a tévé. Sosem gondoltam, hogy külföldön fogok élni, mégis, a második fiamat Bécsbe hozta a gólya… és mivel szeretek tanulni és vonzanak a kihívások, kis idő elteltével a híres Broadway Piano Bar színpadán találtam magam. Miközben Bécsben a számomra írt sanzonokat énekeltem a szerző, Korényi Béla kíséretével, Pesten megkaptam a „Chicago”főszerepét, és elindult az ingázás. Édesapám csodás hangszereléseivel megjelent a „Zene az kell” című album.

Az új musical, a „Wake Up!” meghallgatásról szaladtam Győrbe a „Mennyei híd” bemutatóját játszani. Szerencsémre éppen a karmester, Walter Lochmann kísért zongorán, így pofon egyszerű volt az éneklés, megkaptam a munkát. Visszanézve ma már tudom, miért ragaszkodtam ahhoz, hogy itt maradjak. Az ismeretlenség jótékony homályában könnyebb feldolgozni mindazt, ami addig velem történt. És persze ha visszamegyek, akkor hogy lennék ma a Lochmann úr felesége? Első közös gyermekünk az „I Love a Piano” nevet kapta. (A második pedig Léna, de erről majd később teszek említést.) A világ legnehezebb dalait gyüjtöttem egy csokorba, és másfél év után, a túlerőltetésből származó hangszálgyulladásból felgyógyulva, nagy sikerrel mutattuk be a bécsi „Interkult Theater”-ben. A hangom úgy látszik megerősödött, azóta is játsszuk. Egy nyáron át énekeltem Guenevere szerepét a„Camelot”c.musicalben. Még az esőt is megszerettem, pedig minden este megpróbálta elmosni az előadásunkat. Rajongóimmal közösen összeállítottuk a „Best of…” című albumot. A „Macskák” jubileumi felújításában már én játszhattam Grizabella szerepét a csodás Szegedi Szabadtéri Színpadon, később a Madách Színházban is. (Végre megint egy szerep, amihez pimaszul fiatal vagyok…) Bőhm György és Zöldi Gergely barátaimmal együtt létrehoztuk a „Volt öt évünk” magyar verzióját. Nagy győzelmeink egyike. Kiderült, hogy ismeretlen, nehéz, kétszemélyes művet is lehet teltházakkal játszani a Művészetek Palotájában.

Nyaranta Ausztria városaiban szerepeltem a „teatro” zenés színházi csapatával, sok-sok gyerekkel, éneket tanítottam, kurzusokat adtam. Az Ég 2010 novemberében még egy gyermekkel áldott meg minket, egy kislánnyal, aki ahasamon keresztül látta meg a rivaldafényt, pont úgy, mint én annak idején. Elmondhatom hogy rengeteg helyen léptem fel, mégis örök élmény marad a mi nagy családi koncertünk. Végre láthattam szüleim pajkos tekintetét a reflektorok fényében, és élvezhettem fiaim, férjem, és testvérem, megérdemelten hatalmas sikerét. A zenészek segítségével, akikkel közel egy évtizedet játszottam együtt a Malek Andrea Band-ben, újból visszatértem oda, ahonnan elindultam. A színház is, de a konzert is nekem való műfaj. Sokszor az az érzésem, hogy a nézők a mi nappalinkban ülnek, és én szórakoztatom őket, amíg készül a vacsora. Mintha csak erre lettem volna teremtve, imádom ezt a természetes közelséget. és…habár az én családomban ez nagyon veszélyes dolog, ma már zenét, sőtdalszöveget is írok, sőt mint a VOICE-Magyarország Hangja egyetlen női mestere, ország-világ előtt taníthattam a színpadi munkát. Újra koncertezem a Trio Midnight-tal, és járom az országot a Lerch Istvánnal és szuper csapatával közös koncerttel, a Gyere hangolj rám-mal. Született egy kortárs zenés-színházi önálló est is, Kiss Judit Ágnes és Fűri Anna szerzőpáros dalaiból, Vadon NŐ a címe. Egy tanóra az életből, minden benne van, amit én ma tudok…

2015, Fekete Péter bemutató – Madách Színház-… … úgy látszik eljött az idő, hogy előbújjak végre a misztikus homályból, és elmondjam, mit gondolok.

TASKO-logo_1_trim

info@koncertszervezes.hu
www.taskokoncert.hu | www.musormegrendeles.hu
www.facebook.com/TASKOkoncert

 

Post navigation

Back To Top